^Вгору
Get Adobe Flash player

Новини

Kr Rig

 

facebook481

Поради логопеда

Логопедична допомога надається дітям з 4,5 - 5 років. У цьому віці дитина опановує більш тонку координацію мовних рухів, діти більш сприйнятливі до звучання мови, достатньо розвинене слухове сприйняття. 

Основні напрямки корекційної роботи:

• корекція звуковимови (постановка та автоматизація звуків);

розвиток фонематичного сприйняття і уявлень;

розвиток граматичної будови і зв'язного мовлення;

підготовка до навчання грамоті (звуковий аналіз і синтез);

Також велика увага приділяється наступним завданням: розвиток моторики кистей і пальців рук; розвиток загальної моторики і просторової орієнтації; розвиток графо - моторних навичок і орієнтації на аркуші паперу; орієнтація в просторі щодо свого тіла.

Як розвивати дрібну моторику?

Викладання малюнків з каменів, шишок, сірників, круп; Навчання самообслуговування (велькро, блискавки, кнопки, гудзики, шнурки); Ігри з глиною, мокрим піском; Ігри з м'ячами (кидати, ловити, бити в ціль); Збирання мозаїки, конструкторів, пазлів; Перебирання круп; Пальчикові ігри (народні ігри типу «Сорока»); Малювання кольоровими олівцями; Загвинчування гайок (справжніх і іграшкових); Плетіння з бісеру; Ліплення з пластиліну, тіста.

Загальне недорозвинення мови:

Це висновок ставиться дітям з нормальним слухом та інтелектом, які мають ряд особливостей розвитку мовлення: Порушення в проголошенні слів (спрощення, перестановки складів); Граматичні помилки в мові; Порушення вимови, плутанина звуків; Менший словниковий запас, ніж у однолітків. У таких дітей потрібно працювати над усіма компонентами мови.

Яким буває недорозвинення мови?

Фонетико-фонематичні недорозвинення мови Це висновок, який ставиться дітям з нормальним слухом та інтелектом, що не вимовляють або вимовляють невірно цілий ряд звуків. Крім того, ці діти часто плутають с-ш, з-ж, р-л. Їм потрібно поставити і закріпити всі порушені звуки, а потім навчити їх відрізняти від тих, з якими вони змішували.

Ознаки неблагополучного розвитку мови у дитини:

Дитина розвивається із затримкою.
Дитина перенесла важкі захворювання.
У дитини є неврологічні захворювання.
У дитини є порушення зору.
Дитина неохоче повторює за вами слова і пропозиції, які вона чує.
Коли дитина чує прохання «Повтори» або «Скажи це ще раз», вона мовчить, зціпивши зуби, або йде, як ніби нічого не чула.
Вона воліє вирішувати свої проблеми самостійно, не звертаючись до допомоги дорослих («самостійна дитина»).
Дитина однаково активно спілкується зі знайомими і незнайомими людьми.
Дитині байдуже, чи розуміє його хтось. Вона говорить тільки їй зрозумілою мовою. На зауваження «Скажи ще раз краще» не реагує.
Мова дитини значно відстає від рівня розвитку мови його однолітків.

Основні рекомендації батькам:

• Ні в якому разі не наслідуйте неправильного вимові дитину, не «сюсюкайте». Діти цілком здатні сприймати правильну літературну мову. Навіть з самим маленьким дитиною говорите красиво і грамотно.

Крім вимови звуків зверніть увагу на загальну структуру мови. Послухайте, як дитина висловлює свої думки, чи правильно будує речення,  чи погоджує слова в роді, числі, відмінку, чи правильно використовує прийменники і союзи. У п'ятирічної дитини вже не повинно бути аграмматизмов.

 Якщо дитина говорить занадто голосно або, навпаки, у неї тихий голос - зверніться до отоларинголога. Дитина може виявитися слабочуючою або мати проблеми з голосовим апаратом.

Переглядайте відео -та прослуховуйте аудіоматеріали, якими захоплюється ваш малюк, адже дитина буде вимовляти те, що чує. Зверніть увагу: чи якісно проведений дубляж, чи виразно й чітко чутно кожне слово; чи немає нашарування перекладу іноземної продукції на текст оригіналу.

Якщо ви хочете, щоб дитина зайнявся вивченням другої або третьої іноземної мови, обов'язково порадьтеся з логопедом і невропатологом. Дізнайтеся, чи здатна нервова система вашої дитини сприймати таке навантаження. Починати вивчення першої іноземної мови рекомендується не раніше 4-х років.

Чиста вимова, лексичне багатство, граматично правильна і логічно пов'язана мова - заслуги насамперед сімейного виховання. І, навпаки, недостатня увага до мови дитини нерідко стає головною причиною мовних порушень.

Пам'ятайте, що будь-які порушення у вимові звуків, що не відповідають нормам віку, розглядаються як дефекти мови, виправляти які буває дуже важко.

І головне: батьки, не забувайте, що ваша мова - зразок для наслідування !

Copyright © 2014. ККДНЗ №6 м.Кривий Ріг Всі права захищені.